DonEnChantal.reismee.nl

Vaarwel mooi Thailand, Welkom Cambodja

Lieve allemaal,

Laughing

Hier weer een bericht vanuit het mooie Zuid-Oost Azie. Het is hier echt geweldig, super mooie dingen gezien en heerlijk weer. Van de eilanden zijn we weer wat noorderlijker gegaan, richting BBK.

We hebben hier hele indrukwekkende dingen gezien en meld er wel alvast bij van te voren dat er schokkende foto's tussen zitten.

We zijn naar Kanchanaburri gegaan, bekend om de brug en de historie van de River Kwai. Een hele mooie tocht gemaakt van 2 dagen, geslapen in huis op het water, mooie watervallen gezien en op een olifant gereden. Ook zijn we de indrukwekkende Hellfire-pass op geweest. Dit is een stuk uit de Birma-Thailand spoorlijn waar duizende krijgsgevangenen en burgers zijn gestorven. Deze pass is met de hand door gevangen uitgebikt.

Vanuit BKK zijn we gevlogen naar Cambodja op 30 nov. En verblijven nu in Phnom Pehn, de hoofdstad van Cambodja. Wat een wereld van verschil met Thailand. Het leven is een stuk goedkoper, mensen zijn super vriendelijk en behulpzaam. Dit heeft alles te maken met het prille verleden, wat nog bij iedereen fris in het geheugen staat. Een korte uitleg van wat er hier is gebeurd. 30 jaar geleden heerste er een revolutie in Cambodja, met aan de macht Pol Pot een vreselijke dictactor. Hij heeft tussen de 2 en 3 miljoen Cambodjanen uitgemoord, dit in slechts 3 jaar en 8 maanden tijd. Vooral de jongere generaties willen hier niet veel meer aan herinnerd worden en zijn echt super vriendelijk en lachen de hele tijd, maar achter die lach verschuild heel heel veel verdriet.

De afgelopen dagen hebben we ons heel erg verdiept in de historie van Cambodja en zijn naar aanleiding hiervan naar de Killing fields en S-21 geweest. De foto's spreken voor zich.

Morgen vertrekken we richting Kratie om de zeldzame zoetwater dolfijn te spotten. Dit is 1 van de weinige plekken op aarde waar deze zeldzame dieren nog voorkomen in het wild. Dit beloven weer mooie dagen te worden. Na Kratie gaan we richting het zuiden van Cambodja, naar Kep en Sihanoukville, om heerlijk van het strand en de zee te genieten. Vanuit daar gaan we door naar Siem Reap.

Dikke kus en knuffel van ons vanuit het warme en zonnige Phnom Pehn, Cambodja

frans en diana

Fijn om weer wat van jullie te horen.
Jullie beleven wel heel wat zeg.
Mooie foto's weer en ook zoals je al schreef heel schokkend.
Enne .... die ene foto.... is dat jullie nieuwe huisdier?

groetjes Frans en Diana

Marinda

He lieve reizigers!

Wat maken jullie veel mooie maar ook heftige dingen mee zeg! Echt onwijs leuk om te lezen. Zo lijkt het voor ons ook heel dichtbij :)
Heel veel plezier nog en geniet ervan saampies!

Hele dikke kus en knuffel terug uit Alphen!
xxx Marinda

Bert en Ria

Super dat jullie zo genieten en veel cultuur snuiven. Ooo, geslapen boven de rivier! Met olielamp buiten als enige verlichting en wc pot boven de rivier?! Tjee, wat maken jullie veel mee.
Tja, Cambodja....momenteel is het proces notabene in DH gaande voor de enig overgebleven beul! Vanaf dat wij daar waren volgen wij het op de voet. Ga na deze indrukwekkende, wij hielden het niet droog hoor, maar realistische indrukken maar relaxen en genieten aan zee. Veel zon vanuit een REGENachtig Thailand, hahahaha.

Oma Aaftink

Lieve Chantal en Don.

Hier weer een berichtje van oma.
Ik lees steeds jullie verhalen.
Wat zien jullie veel zeg!
Heel indrukwekkend allemaal.
Genieten jullie maar lekker en pas goed op jezelf en ook op elkaar.

Liefs en dikke kus oma

Tamara

Hallo lieverds!
Heerlijk om jullie verhalen te volgen en te zien dat jullie zo genieten! Supermooie foto's ook, wow en jullie zijn gewoon op de plek geweest waar the beach is opgenomen :-o! Die stond nog op mijn wishlist om te zien, was t idd zo mooi als in de film? Vastwel. Van alle andere verhalen en foto's ben ik ook echt onder de indruk, geen woorden voor! We missen jullie hier wel hoor! Dus pas goed op elkaar en tot over een paar maanden. Liefs van Ro en Ta