DonEnChantal.reismee.nl

Sohk dii Laos, Xin Chao Viet Nam (tot ziens Laos, Hallo Vietnam)

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje van ons uit Vietnam. We hebben in middels het mooie Laos verlaten en zullen jullie weer op de hoogte houden van alles wat we hebben gedaan en gezien. Helaas zijn de foto's die we upgeload hebben niet van onze camera maar van google. De laatste keer na uploaden van de site is er een virus in ons GB kaartje geslagen en zijn we alle foto's kwijt geraakt. Helaas maar waar.

Kerst hebben we gevierd in Vientiane. Het was een prachtig gezicht, lokale met kerstmutsen op en mee zingend met kerstliedjes. 1ste kerstdag zijn we uiteten geweest met een engels stel die we hebben leren kennen in de bus enzijn daarna met z'n vieren naar een groot feest op straat geweest metzangers en DJ's. Dit was erg gezellig. Na een aantal dagen Vientiane zijn we door gegaan naar Vang Vieng. Dit is een dorpje wat bekend staat om tubing, dit houd in dat je op een band de rivier afdobberd en als je wilt van barretje naar barretje kan gaan. Je hebt hier ook swings en glijbanen die je in de rivier laten belanden. Helaas zijn hier jaarlijks wel doden te betreuren, dit doordat zij geen mate weten te houden met alcohol en verdrinken.

Na Vang Vieng zijn we naar Luang Prabang gegaan. Dit is een heel leuk dorpje watveel mooiedingen bezit, onder meer een night market met vele kraampjes, de grootste waterval vanZuid Oost Azie, Kuang Si en monnikken die elke dag om 6 uur 's morgens eten ophalen. Dit is een mooitafereel om te zien. Ook hebben wij in Luang PrabangOud en Nieuw gevierd, dit was gezellig, kleinschalig en met vuurwerk. Een traditie inAzie zijn wenslantaarns oplaten. Uiteraadhebben ook wij dit gedaan.Nong Khiaw was onze volgende bestemming, dit is zo een klein dorpjedat je verplicht bent om te relaxen in een hangmat en boeken moet lezen. Na Nong Khiaw zijn we nog 1 dag terug gegaan naar Luang Prabang en vanuit daar zijn we vertrokken met de nachtbus naar Vietnam.

Na een helse busreis van 31 uur, zijn we eindelijk aangekomen in Hanoi! Vietnam! Hier zijn we 3 dagen geweest en moeten echt zeggen wat een geweldige stad is dit. Super hectisch en druk, maar echt een georganiseerd zooitje. haha. Het was in Hanoi wel ontzettend koud, omdat je echt in het noorden zit. Dus zijn we snel door getrokken naar het zuiden en verblijven nu in Hoi An. Dit plaatsje staat bekend om zijn kleermakerij, Je kan hier maatpakken laten maken, winterjassen, jurken ect. Ook zijn hier vele rijstplantages die we met een scootertje hebben bezocht. Don heeft zijn schoenen uitgetrokken en zijn broek opgerold en is met zijn blote voeten de rijstveldenin gegaan om de mooiste foto's te maken. Dit is gelukt!!!!

Vanavond vertrekken we met de nachtbus naar Mui ne. En zullen jullie snel weer op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen en bezichtigingen.

Liefs en een kus vanuit Vietnam!

Ellis Turkenburg

Wat een leuk verhaal weer en prachtige foto's. Geniet lekker! En tot horens. Groetjes Ellis.

Pieter Verhoeff

Wat waardeloos dat je de foto's kwijt bent door een virus.
Maar laat het genieten van jullie reis daar niet onder lijden. Mooi verhaal en ik blijf jullie volgen. GENIET!!

Roberto

Homies! Wat een verhalen..ik ben echt benieuwd naar alle foto's! Tot snel weer..

Ro!