DonEnChantal.reismee.nl

bijna kerst en oud en nieuw!!!!

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. Kwamen er achter dat het toch al wel weer heel erg lang geleden is dat we wat hebben neergezet.

Surprised

We zijn ondertussen alweer uit Cambodja en verblijven nu in Laos!!! We zullen even een kleine update geven van wat voor moois we allemaal hebben gezien en hebben gedaan.

Na Phnom Pehn zijn we vertrokken richting Kratie, om de extreem zeldzame zoetwater dolfijn te bekijken, de Irrawaddy dolfijn. In totaal zijn we 2 dagen in Kratie geweest en zijn 's morgens om 5 uur op gestaan om de zonsopgang te bekijken en om 7 uur in een bootje te stappen om dolfijnen te spotten. We hebben echt heel veel geluk gehad, hebben er wel 15 ongeveer gezien

Laughing

Na Kratie zouden we naar het Zuiden toe gaan, maar hadden de planning omgegooid, we zijn uiteindelijk naar Banlung gegaan, om daar een jungletrekking te maken voor 3 dagen en 2 nachten. Geweldig... 60km gelopen door de bushbush, geslapen in een hangmat midden in de jungle en bij een boer en zijn gezin die nog nooit europezen had gezien

Wink
. Wow wat was het mooi daar, watervallen en jungle, jungle en nog eens jungle en een hoosbui zo hard en niet kunnen schuilen!!!!!! HEEELLUUUPPP!!!!! haha. Dan maar je spulletjes drogen boven een kampvuur
Tongue out

Na de jungletrekking vertrokken we naar Siem Reap, waar het grootste religeuze geboud van de wereld staat, de Angkor Wat! Wat een mega spectakel is dat. Gebouwen die wel meer dan 800 jaar oud zijn en echt ademvernemend. De foto's spreken voorzich, meer kunnen we er niet over zeggen. Adembenemend

Laughing

Na Siem Reap zat ook Cambodja er op. We zijn na een 18 urige busrit aangekomen in Don Det (Laos). Dit is een eiland waar alleen maar bungelowtjes zijn met hangmatten, en echt niets te beleven is. Heerlijk!!!! Na 2 dagen zijn we door gegaan naar een ander eiland, Don Khong en we hadden verwacht dat daar meer te doen was, maar nee hoor, hahaha om half 9 lagen we op bed. Alles was uitgestorven!!!

Wink
Maar wel erg lekker gechilled
Tongue out

Op dit moment zijn we in Pakse, waar we een scootertje hebben gehuurd en naar het Bolaven Plateau zijn getourd. Dit is een gebied waar velen watervallen zijn en de vulcanische grond goed is voor de koffieplantages. Erg mooi gehad en veel gezien. Morgen vertrekken we met de nachtbus naar Vientiane en vieren daar Kerst. En onze planning is om oud en nieuw te vieren in Luang Prabang!!! Benieuwd of er iets te beleven is

Laughing
. Maar dat zal wel in dit mooie land!

Vanuit Laos willen we in iedergeval iedereen een Fijne Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar wensen!!!!

We zullen ook de foto's snel uploaden en jullie op de hoogte houden van nieuwe verhalen en belevingen.

Kerstgroet en een kus van ons !

frans en diana

Hoi Chantal en Don.
Jullie hebben weer heel wat beleefd. Ik ga zo dadelijk nog even de foto s bekijken. ben benieuwd.
Wij wensen jullie vanuit hier een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar. Zal best vreemd zijn om kerst in een heel andere cultuuromgeving te vieren.
maar wel weer een belevenis.
genieten jullie maar lekker.

groeten diana en frans

Fokeliene en John

Hi lieverds, wat zijn we blij dat wij regelmatig contact hebben via Skype! Wij blijven zo goed op de hoogte van alles wat jullie beleven. Vol spanning kijken we uit naar de overige fotoos welke jullie niet meer konden downloaden omdat het internetcafé ging sluiten vanmiddag.

Liefs en dikke knuffel, mama en papa

marjo en hans

hallo chantal en don .

het is wel een hele belevenis aan de andere kant van de wereld ,jullie hebben de een hele indrukwekkende low butget vakantie hier is alles veranderd in de kerst, jullie beleven een hele andere kerst en oud en nieuw met indrukken die je noooit meer vergeet hele fijne dagen en geniet er nog van

gr marjo en hans

Pieter Verhoeff

Hele fijne Kerstdagen (zonder trui ;) ) en een heel gaaf, gezellig, gelukkig en gezond 2012 toegewenst.
De Angkor Wat staat ook nog op mijn verlanglijstje!

Geniet van deze reis, daar heb je je hele verdere leven wat aan.

gr. van Jam en Pieter